15 Nisan 2012 Pazar

Kadın Aptal, Erkek Suskun

- Bekle beni Sultan... Tacına ve tahtına ortak olmaya geliyorum demiş Moskof Aleksandra Anastasia Lisowska....Nam-ı diğer Hürrem Sultan...

Venediğin altın kızı Cecilia Baffo ise ' Hazır ol Osmanoğlu, kavuktan taç yapacak, başına taç koyacağım. Üstüme dikilen elbiseyi giyeceğim' diye ant içmiş ve andını yerine getirmiştir... Nam-ı diğer Nurbanu Sultan....
Kendi soyundan olan Safiye Sultanın(Cecilia Baffo isminde Nurbanu sultanın kuzeni) kaderini yine Nurbanu sultan belirlemiş, ona giyeceği elbiseyi kendisi biçmiş zaten.....

Doğru ve ya yanlış kadınların gücü tartışmaya girilmeyecek kadar göz önünde ya da erkeklerin verdiği değerin eserinden kaynaklanan bir durum bu... Ne olduğuyla ilgili kesin bir yargım olmasa da kadının aklı ortada...
Bazen melek, bazen şeytan, bazen masum, bazen suçlu bazen aptal ama genellikle akıllı...
Sanırım günümüzde artık kadınlar bu akıllı değiller. Bırakın kaderiyle ilgili karar vermeyi, bir adım sonrasının sonuçlarını bile düşünmeyecek kadar fevriler...
Değişen nesil  her seferinde biraz daha akıllarından fedakarlık etmiş olmalı..
Bunların farkında olup yinede yerinde saymak üzücü... Entrikalar filan bir yana (çünkü hala entrikalara kafamız çalışıyor) önemli kararları vermek için yeterli aklımız yok...
Entrikaların şeklininde internet üzerine düşmüş olması başka bir konu... Birini kıskandırmak için durumunu 'ilişkisi var' yapmayı yeterli sanan bir nesiliz...
Kararlar hayati değil, sanal...
Akıl denen şey klavye üzerinde ne kadar harikalar yaratabildiğinizle ilgili...

Erkek kısmına değinmek gerekirse, değişen çok bir şey olmamış... Zaaflar aynı fakat biraz daha abartılı...Akıllısı da varmış aklını kullanamayanda, dinine bağlı olanda varmış dinin emirlerini görmezden gelen de. Tek fark hükmedebilmek.. Şuan üstünlük diye birşey söz konusu değil çünkü 'kadın erkek eşittir' diye birşey var...Aslında fazla sözde, kadın erkek eşit filan değiller. Erkek bayandan üstün kabul edelim bunu... Daha güçlü, daha dürüst, daha sözünün eri. Tabi ki kadına muhtaç ama kadında erkeğe muhtaç en nihayetinde. Günümüzde erkeklerin tek eksiği 'hüküm'. Eşitliği kabullenmeleri bana göre saçma...

Benim aklımdan fazla akıla, benim cesaretimden fazla cesarete, benim kudretimde fazla kudrete sahip...Biz kendimizi bir şey sanalım  diye söylenmiş sözlerle onların gerçek kimliğini yabana atmamak lazım...Erkeğin geninde var üstünlük...

Neyse konuyu bağlayalım yavaştan... Biz bu gün bu durumdaysa erkek kolaya kaçtığından, kadın aklını kullanmadığındandır...Kadın aptal, erkek suskun...

Bazen geçmişte bir yerlerde yaşamak istemiyorum dersem yalan olur... İsterdim....
Atalarıyla övünen bir nesil olmaktansa atalardan olmak isterdim sanırım.

Bendeniz Poli diye biri (en sade haliyle)
Öperim...

5 yorum:

  1. Tabi ki kadına muhtaç ama kadında erkeğe muhtaç en nihayetinde. Günümüzde erkeklerin tek eksiği 'hüküm'. Eşitliği kabullenmeleri bana göre saçma...
    Kadın aklından akıllı bir yazı..

    YanıtlaSil
  2. kadın erkek eşit diye kim demiş,kadınlar üstündür ama bunu bilmiyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir yazı... Kadınlar hep akıllı, ama artık sindirilmeye çalışılıyorlar, hatta sindirildiler bile bir çoğu. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. bir kadından bu yazıyı okumak beni şaşırttı doğrusu..bakışının berrak ve mantıklı,sözünde realist olduğun gördüm fakat,böyle bir kanaat açıklamanı beklememiştim..çok gerçekçi dürüst bir analiz.. aynen katılıyorum..son günlerde sık sık şu soru geliyordu aklıma yolda yürürken '' acaba bu kadınlar içten olmayı,dürüst olmayı,sıcak ve güleç olmayı unuttularmı,böyle şeylerin var olduğunu hatırlamayacaklarmı, acaba içlerinde gerçekten etrafına samimi davranan kaldımı ? '' ...diye ve buna yakın sorular gelmeye başladı... kanaatim.. kadın kısmı gençkızlık çağlarına kadar saf ve temiz kalıyor,ondan sonra ve hele evlendikten sonra kesinlikle mantaliteleri,tavırları,akılları,ruhları değişiyor... daha bazı şeyler yazmak isterdim ama,yeri değil ve burası da yetmez herhalde.. ama sevgili Poli,berrak bakışına hayranım..
    --sevgiler .. veya, öperim..hemde gerçekten--

    YanıtlaSil
  5. Poli, bu +1 herkesi birbirine bağlıyor sanırım..sadece herkesi değil,ucunda belli birtakım yerlere gidiyor gibi geldi bana.. zincire vurulmak istemediğimden ona giriş yapmıyorum...belkide yanlış değerlendiriyorum bu +1 'i..

    YanıtlaSil