3 Mart 2012 Cumartesi

Flamenko Gecesi

Uzun saçlı adamın dramını zihninizde canlandırmaya çalışırken kendinizi zihinsel engelli hissedebilirdiniz.. 


Farklı dillerde aynı şeyi konuşuyorduk aslında.
ACI...
Anlattıklarını anlamıyor ama hissediyordum. canı yanmıştı en az benim kadar. Henüz yirmi beşinde olmasına rağmen yaşlanmış bakıyordu. İspanyolca sayı saymayı biliyordum. Yaşından veya yıllardan bahsettiğinde anlıyordum.
Aynı masada neden bulunuyorduk ikimizinde bir fikri yoktu sanırım.
Anlattı... Anlattı... Anlattı...
Anlamadığımı bile bile anlatmaya devam etti ve sonra sustu ağlamaklı bir surat ifadesi takındığı sırada...
Hangi konudan bahsettiğini bilmesem de konu değişsin istedim ve ben başladım anlatmaya...

- Düzelmiyor bazen... Ne yaparsan yap düzelmiyor... Boşluklar dolmak bilmiyor.. Beklediğin yarınlar hiç gelmiyor. Bazen kendine bir tankla ateş etmiş gibi hissediyorsun, bazense ne işim var burada  bu ne biçim iç diye sorguluyorsun bedenini ve ruhunu... Kaçıp kurtulmak mümkün mü ? Belki bir intiharla, belki bir katliama kurban gitmekle mümkün. Fakat iki seçenek içinde fazla güzel hayatımız... Henüz dipte değiliz. Dipte olsak bilirdim... Orayı gördüm. Berbat bir yer. Sonun sonu...Ama çıkmayı başardım... Bir daha o kadar dibe inmemeye de söz verdim.. 
   Daha dağınık hayatlar var çevremde... Umutsuzlukları engelli bir birey ve bir ömür ona bakmak zorunda olan insanlar tanıyorum. Bizim umudumuz hala sağlıklı..
İnan bana Polyanna değilim. Realist bir kimseyim... Belki kimseyim ama realistim....

Ve sustum... Söylediklerimi anlamışcasına gülümsedi karşımdaki adam... Yarım yamalak ispanyolcamla '' Hadi flamenko yapmaya gidelim, flamenko ancak bir İspanyol erkeğine yakışır. Hatta onun için bile yaratılmış olabilirsiniz. '' dedim.
Yaşanmış her acıyı o masada bırakıp bir flamenko gecesine katıldık. Muhteşemdi..
Acılar ise unutulacak kadar yüzeysel....

1 yorum:

  1. İnan bana Polyanna değilim. Realist bir kimseyim... Belki kimseyim ama realistim....
    Sen Polinkasın dikkat et çok yakınlar birbirlerine aralarında ki ince çizgiyi bazen görememek var..!!

    YanıtlaSil