17 Ağustos 2011 Çarşamba

Yetiş Facebook, Sosyalleşmeye başladım

Zamanında Yonja gibi bir arkadaşlık sitesin adadığımız yıllarımızı,son birkaç senedir Facebook'a feda ediyoruz.Yine dün bahsettiğim değil aptal kutsunun yan etkilerinden biri Helin Avşar sağolsun bir facebook cümlesi kurdu ki yıllarımızı harcadık bir anda.Bütün Türkler yediden yetmişe facebook'a üye olduk....
Başında sabahladığımız uykumuzdan fedakarlık ettiğimiz msn ne oldu yada profilime farklı birşeyler yapayım diye debelendiğimiz Yonja...Hepsinin çapucu dama atıldı...
Birde bizde öyle bir huy vardı gittiğimiz her yeri gözünü çıkarana kadar sömürüyoruz. Hani eski arkadaşlar bulunuyordu.Sohbet muhabbet yeniden kaynaşma hayatındaki kimseyi kaybetmeme arzusu...Zaten insan olarak birşeyleri kaybetmekten hep korkuyoruz...Facebook yaramıza merhem oldu..Artık herkes gözümüzün önünde...
Ben ilkokul arkadaşlarımı zaten yıllardır görmüyorum ve alışmışım onlarsız yaşamaya, şimdi olsalar ne olmasalar ne?Hadi onu da geçtim ilkokul arkadaşlarımı çok önemsiyorum ve bulduğumda mutluluk çığlıkları attım...3 yılı aşkındır facebooktayım daha bir tane ilkokul arkadaşımla reelde görüşmedim..Hatta daha iki gün önce şöyle bir olay yaşadım...

Yıllardır facebookumda ekli duran ama çokta aktif bir kullanıcı olmayan bir ilkokul arkadaşımla dolmuşta karşılaştık..
Dolmuşun 3.koltuğunda oturuyorum.Bir an sadece yandan gördüm çocuğu ya bu xx'mi acaba dedim...İçime bir kurt düştü selam vereceğim ama o değilse ne diyeceğim.İçimden hayıflanmadım değil keşke Facebooktaki fotograflarına bir göz gezdirseydim diye...Neyse sonuç olarak çocuğa seslendim ve xx dedim sadece...Aaa naber falan derken inene kadar konuştuk o kadar...O günden sonra facebookta karşılaşmadık henüz ama karşılaşırmıyız da bilemiyorum...
İlkokul arkadaşlarına bir faydası varmı bilemiyorum bu sitenin ama kız tavlama da etkisi tartışılamaz.Artık arkadaş ortamında tanışmalar o kadar azaldı ki herkes internetten sevgili olabiliyor.
Seçim kriteri ne? Erkek eklerken kız güzel mi diye bakıyor...
Kız ekleme talebini kabul ederken çocuk yakışıklı mı ...
E canım benim sen bu ilişkiden ne hayır bekliyorsun ki...
Fotoğraf çekiminin ufak tefek hileleri vardır ki bunu hepimiz biliyoruz .Yani hepimizin çok güzel çıktığı bir açı bir duruş söz konusu...Mesela ben somurttuğumda güzel çıkmadığımı biliyorum ve burnumun büyük olduğunu bu nedenle fotoğraf açımı ona göre ayarlıyorum...Eeee!!Ben bunu yapıyorsam bu adamın fotoğrafına nasıl güveneyim.... 
Facebookta ilişki yaşama çabaları (benim şahsi fikrimdir şuan yazacaklarım) olmayacağını bile bile oyalanmak ve  zaman geçsin çabalarıdır...Adam görücü usulüne karşı ama netten tanıştığı biriyle evlenme konusuna olumlu bakıyor..İlginç...

Bu aralar bir haber çıktı Facebookta herkes inanılmaz bir hızla paylaşıyor..Bilmem ne hacker birliği şu tarihte facebooku hackleyecekmiş..Sebep? Burası hepimizin kimlik kayıtlarının sisteme geçirildiği bir yermiş...Doğru veya yanlış, paylaştığın bağlantının öneminin farkında mısın ? İdrak edebilmişsin ki paylaşmışsın diyor mantığım...Peki ne işin var bu sitede hala...Kapatıp gitsene...Olmaz gidemeyiz çünkü bu hackerlar hacklemekten vazgeçerlerse bu bilgiden mahrum kalırız..
Bir yerde facebookun faydasını görmedim dersem yalan olur lisede merhaba merhaba olduğum adamlarla bazen sabahlara kadar sohbet ediyoruz.Hatta bazı arkadaşlarım var ki senelerdir konuşuyoruz henüz bıkmadık...Ama reelde kaç kez görüştüğümüzü sorsanız iki elin parmağını geçmez.Aslında yan yana geldiğimizde bile yadırgıyoruz birbirimizi.Utanmasak yan yanayken bile çıkar telefonunu facebooka gir ordan yazışalım diyeceğiz...
Birde bir milyoncularımız var ki boş gezenin boş kalfası adamlar...Bu sokakta gördüğünüz bir milyoncular değil bunlar...
Gündeme bir olay düşer adamımız hemen bir grup açar hede höhö olayına sessiz kalma bugün 1milyon olalım...Tamam olalım bende beğeneyim sayfanı oda beğensin.Herkesi davet edelim umduğunu da geçsin 2 milyon olalım...Sonra napacağız ele tutuşup halay çekeriz bir planın yok çünkü....Bir amaç uğruna orada olduğunu sandığın adamların içinden bile çıkar tanışalım mı diyen...Dene gör...

Aslında çok rahatsızlık duyduğum bir konu olmasına rağmen bende facebooktayım...Çünkü diğer türlü gerçekten hiçbir arkadaşıma ulaşamıyorum.Mesaj atıyorum napıyoruz bugün diye face'a gel konuşalım diyor adam..Facebookta ciddi sayıda bir arkadaş listem olmasına rağmen(hepsi tanıdık) yüzyüze görüşmeye çağırdığımda geleceğine inandığım çok az sayıda arkadaşım var...Üzücü...!
Bir gün hep beraber facebooktan vazgeçip artık reel yaşamaya karar vermediğimiz sürece de sanırım birilerimiz birileri için bu siteden asla vazgeçmeyecek....Sevgilisi olmayan ezelden beri asosyal olanlardan zaten ümitsizim....

3 yorum:

  1. bir gün beyin dalgalarıyla iletişilebilecekse ben günü göremeyecek olmanın üzüntüsünü yaşıyorum

    YanıtlaSil
  2. hiç üzülme bilge...yerli cevizden dalga çıktığı nerde görülmüş ?
    --tam üstüne basmışsın sevgili Poli.. esen kal .. bye ..

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar ravaçta olmasına rağmen hala.bir facebook hesabım olmadığı için kendimi kutluyorum :)
    Yazıda tam benlik benim fikirlerim görüşlerim aynı seninle poli

    YanıtlaSil